Handelsbetingelser

Perleboxen.dk ejes og drives af
Bjergheden ApS
CVR-nr. 40720731 (herefter Perleboxen )

Handelsbetingelser for Perleboxen.dk

1. BESTILLING

På www.perleboxen.dk kan du kun bestille varer via vores hjemmeside. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os på telefon 51 50 54 45 eller mail info@perleboxen.dk.

Køber har selv ansvaret for udvælgelsen af produktet og for opnåelse af det ønskede resultat med købet. Kontroller altid producentens egen hjemmeside for at få de nyeste produktdata.

Alle priser på hjemmesiden er i danske kroner og inkl. 25 % moms og andre afgift­er. Priserne er dagspriser, og er kun gældende inden for Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland. Der tages forbehold for: Valutaændringer, force majeure, le­veringssvigt, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl.

Vi forbeholder os ret til at annullere en handel, hvis der er opgivet forkerte priser på hjemmesiden. Efter du har afgivet bestillingen på www.perleboxen.dk, modtager du en ordrebekræftelse, som er vores accept på, at der er indgået en bindende købsaftale med Perleboxen.

2. BETALING

På www.perleboxen.dk kan du betale med: Mobilepay, Dankort, Dankort/Visa, JCB Cards, Visa Electron, Maestro, MasterCard.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Perleboxen. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

2.1 Kortbetaling via f.eks. dankort

Vi trækker penge på dit betalingskort ved afsendelse.

Når du opretter dig som ny kunde kan du kun vælge at betale med betalingskort.

2.3 Manglende betaling

Vi sender ikke varer på efterkrav eller ved manglende dækning på kort.

2.4 Sikker betaling

Betalingssystemet i vores webshop er sikret med en såkaldt SSL-løsning. SSL er et system, der krypterer alle de kortinformationer, du sender til os. Det betyder, at hverken vi eller andre (dog med undtagelse af Nets – tidligere PBS) kan skaffe oplysninger om dit kort. SSL systemet sikrer desuden, at data mellem din browser og vores server ikke kan ændres.

2.5 Betaling på faktura

Det er ikke længere muligt at få tilsendt en faktura sammen med dine varer. Hvis du ønsker at betale via faktura, sendes der en faktura til dig forud for varerne, og var­erne sendes først, når fakturaen er betalt.

3. RABATKØB

Perleboxen yder som regel ikke nogen form for rabat. I tilfælde, hvor større mængder bestilles, er der mulighed for mængderabat – kontakt venligst Perleboxen.

4. LEVERING

Vi leverer med Dao, GLS, Post Nord eller andre tilsvarende transportører. Leveringerne føl­ger fragtfirmaets forretningsbetingelser, der betyder, at så snart pakken er i deres regi, bærer de ansvaret for at pakken kommer hel og ubeskadiget frem. Modtager du en pakke, der er beskadiget, skal du hurtigst muligt reklamere til posten/fragtmanden eller vores kundeservice på telefon 51 50 54 45.

Du får en forsendelsesbekræftelse pr. mail, når varerne sendes af sted. Varer afsendes altid som pakker hvor du kan følge leveringen ved hjælp af Track & Trace.

Alle pakker sendes til 29 kr.

5. RETURRET – hvis du har fortrudt dit køb eller ønsker ombytning

Hvis de fremsendte varer ikke svarer til dine ønsker, kan du få varen ombyttet eller pengene tilbage.

Varen skal blot returneres i samme stand og mængde, som mod­taget senest 14 dage efter modtagelsen. Vedlæg venligst fakturaen, en beskrivelse af hvorfor varen returneres samt evt. kontooplysninger, hvorpå pengene ønskes indsat. Som kunde hæfter du selv for fragtomkostninger fra dit hjem til Perleboxen. Varen sendes venligst til:

Perleboxen.dk
Bjerghedevej 8
9600 Aars

Bemærk – vi modtager ikke pakker sendt pr. postopkrævning eller sendt til pakkeshop.

Såfremt du nægter at modtage varen fra postvæsnet, vil den blive sendt retur til os. Når vi har fået varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelse, vil købesummen minus fragtomkostninger blive tilbagebetalt til dig. Husk at meddele os dine kontooplysninger, hvis du har betalt med kreditkort, da vi ikke kan se dit kon­tonummer i forbindelse med din bestilling.

6. REKLAMATIONSRET – hvis der er en fejl eller mangel ved produktet

Som forbruger har du 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Der skal reklameres inden for rimelig tid, efter at du har opdaget fejlen ved varen. Hvis der reklameres inden for 2 måneder vil reklamationen altid være inden for rimelig tid. Såfremt reklamationen er berettiget, refunderer vi rimelige fragtomkost­ninger, som du måtte have i forbindelse med returneringen af varen. Husk derfor at kontakte Perleboxen, for at få tilsendt en returfragtseddel.

Hvis du ønsker at reklamere over en vare, bedes varen, kopi af faktura samt en beskrivelse af fejlen fremsendes i forsvarlig emballage* til følgende adresse:

Perleboxen.dk
Bjerghedevej 8
9600 Aars

* En papæske betragtes som forsvarlig emballage modsat en kuvert med bobleplast.

Bemærk – vi modtager ikke pakker sendt pr. postopkrævning eller lignende.

Varer, der ikke indgår under reklamationsretten og/eller som modtages uden fors­varlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Perleboxens udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.

7. SÆRLIGE BESTEMMELSER FOR ERHVERVSDRIVENDE

Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere jf. ovenstående.

Dog gælder der 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode. Perleboxen forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er betalt. Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.

8. E-HANDEL OG PERSONFØLSOMME OPLYSNINGER – GDPR

Når du handler på www.perleboxen.dk, skal du som minimum oplyse navn, adres­se, telefonnummer, e-mailadresse og CVR-nr. for erhvervsdrivende. Disse oplysninger er nødvendige for, at vi kan gennemføre din konkrete bestilling.

Alle registrerede oplysninger bliver behandlet i henhold til reglerne i Persondataloven. Oplysningerne afgivet på www.perleboxen.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Som regis­treret hos Perleboxen, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse med dette rettes til Perleboxen via e-mail: info@perleboxen.dk.

Alle informationer, som du overdrager til Perleboxen, bliver modtaget ukrypteret, og transmitteres ukrypteret.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger kun med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Perleboxen og opbevares i 5 år (jf. krav fra Regnskabsloven), hvorefter oplysningerne slettes.

8.1 Cookies

Når du besøger www.perleboxen.dk, anvender vi cookies til at registrere, hvad vores kunder ser på i butikken, styre købsflow samt til at måle trafikken på hjemme­siden. Vi benytter disse oplysninger til at forbedre vores hjemmeside, tilpasse vores vareudbud og øge vores service.

Vi anbefaler, at du accepterer de cookies, som www.perleboxen.dk anvender, da de hjælper os til at give dig og mange andre en bedre oplevelse af hjemmesiden.

Ønsker du ikke at acceptere cookies, kan du indstille din browser til automatisk at afvise cookies eller underrette dig hver gang et websted anmoder om at gemme cookies. Benyt din browsers hjælpefunktion for at få flere oplysninger.

Opdateret 2022 | Perleboxen